Vette lever voorkomen met een gezond eet- en leefpatroon

Home/Gezondheid/Vette lever voorkomen met een gezond eet- en leefpatroon

Vette leverEen vette lever of leververvetting komt de laatste jaren steeds meer voor. Dat is het gevolg van onze ongezonde voeding met veel teveel vetten suikers en zetmeelhoudende voedingsproducten en een gebrek aan lichaamsbeweging.

Onze lever is nochtans een erg belangrijk orgaan en doet dienst als zuiveringsstation. Het zuivert ons lichaam van alle giftige afvalstoffen en tegelijk van ongezonde vetten en transvetten.

Deze ongezonde vetten zijn de belangrijkste oorzaak van een vette lever. De toestroom van vet en giftige afvalstoffen is zo groot dat onze lever dit allemaal niet meer tijdig kan verwerken en verwijderen.

Wat doet een vette lever met onze gezondheid en hoe kunnen we een leververvetting voorkomen zonder geneesmiddelen? 

Om vervetting van je lever te voorkomen of de symptomen ervan te verzachten moet je dringend je ongezond eet- en leefpatroon aanpassen. Een vette lever kun je alleen maar voorkomen met een gezond eetpatroon en voldoende lichaamsbeweging.  Dat betekent gezond eten met veel groenten en fruit en met onbewerkte noten (ongezouten, ongebrand en niet geroosterd), met onbewerkte zaden en pitten.  

Alleen zo kun je een vette lever voorkomen en tegelijk ook meer opgeslagen lichaamsvet verbranden en makkelijker afvallen.

JA! ik wil meer gezonde voedingstips en recepten om een vette lever te voorkomen of te behandelen!

Een vette lever kent vele oorzaken. De belangrijkste zijn:

  • Een ongezonde voeding: met veel verzadigde vetten en transvetten en geraffineerde witte suiker
  • Een gebrek aan lichaamsbeweging: een half uurtje per dag wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen tempo volstaat
  • Overgewicht, zwaarlijvigheid en obesitas
  • Een overmatig alcoholgebruik
  • Een verstoort metabolisme of stofwisseling: waardoor je minder opgeslagen vet en ongezond buikvet verbrandt
  • Het relatief langdurig nemen van bepaalde geneesmiddelen: waaronder vooral ontstekingsremmers en pijnstillers

De belangrijkste symptomen van een vette lever

Het grote gevaar van een vette lever is dat het dikwijls geen symptomen veroorzaakt en je er mee rond loopt zonder dat je het weet.

Een verder gevorderde vette lever manifesteert zich met symptomen zoals:

  • Hevige jeuk 
  • Misselijkheid en braken
  • Bloed overgeven
  • Bij het geringste contact vormen er zich blauwe plekken op je huid 
  • Verwardheid, een slecht geheugen en concentratiestoornissen
  • Spierzwakte
  • Geelzucht met geel oogwit en een geel verkleurde huid

Een vette lever voorkomen met deze gezonde voeding

Een vette lever kun je alleen voorkomen of de symptomen ervan verzachten door gezond te eten en voldoende te bewegen. Eet in de eerste plaats vetarm, vezel- en eiwitrijk.

JA! ik wil meer gezonde voedingstips en recepten om een vette lever te voorkomen of te behandelen!

In een vetarm dieet:

  • Eet je geen vlees, vis of vette zuivel 
  • Gebruik je geen olie 
  • Kook of wok je alle gerechten
  • Gebruik je uitsluitend vetarme sauzen en dressings
  • Eet je geen noten, zaden, pitten of olijven
  • Gebruik je dagelijks niet meer dan twee eetlepels lijnzaad, hennep of chiazaad 
  • Gebruik je granen in plaats van bewerkte granen: zoals onbewerkte tarwe, gerst, gierst, rogge, haver, zemelen, mais, quinoa en boekweit
  • Controleer je grondig alle voedingsetiketten op verborgen vetten 
  • Eet je vezelrijk: zoals alle volkorenproducten maar ook volkoren deegwaren en zilvervliesrijst, groenten en fruit
  • Eiwitten: en vooral eieren, wit vlees zoals kip en kalkoen, magere melk en magere zuivel, wilde zalm, quinoa, peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, kapucijnen, linzen en kikkererwten), schaal en schelpdieren (mosselen, oesters en garnalen), pompoenpitten, lijnzaad en amandelen

Eet liefst geen:

  • Gefrituurde gerechten en fastfood
  • Kant-en-klare gerechten
  • Diepvriesmaaltijden
  • Alle vette zuivel zoals volle melk en volle melkproducten zoals yoghurt en kwark en vette kaas (+40)
  • Gebakken gerechten

Gezonde voedingstips en aangepaste recepten om een vette lever te voorkomen of de symptomen ervan aanzienlijk te verzachten vind je HIER

Gezond laxeermiddel

JA! ik wil meer gezonde voedingstips en recepten om een vette lever te voorkomen of te behandelen!

Raak jij ook dat hardnekkige vet niet kwijt of heb je weinig energie en kleine kwaaltjes?

Kies voor verandering

Op basis van de ervaringen van honderden mannen en vrouwen is er een programma ontwikkeld dat wél het gewenste resultaat levert. Dit kan jouw omkeer zijn!

Speciaal voor mensen zoals jij is er een programma ontwikkeld dat de kracht combineert van 's werelds meest effectieve manieren om af te vallen en op gewicht te blijven, namelijk detoxen en slow carb voedsel. Het dieet is zo ontwikkeld dat het voor iedereen vol te houden is.

  • Verbrand vanaf de eerste dag het hardnekkige vet
  • Verlies op een verantwoorde manier vet
  • Geen jojo-effect
  • Een plan om je leven lang slank te blijven
  • Direct meer energie
  • Je gaat er beter van slapen
  • Je gaat lekkerder eten
  • Je huid wordt er beter van en je gaat er van stralen
  • Je zult veel minder honger en trek hebben
  • Je weerstand wordt er beter van
  • Je krijgt voldoende groente en fruit binnen
  • Je krijgt de belangrijkste vitamines en mineralen binnen
  • Het kost je onderaan de streep niet meer geld
  • Je hormonen hebben minder last van schommelingen

2017-01-24T16:51:29+00:00

About the Author:

Leave A Comment